Načo slúži battery grip ?

 

´Na šírku alebo na výšku? Na výšku! Kde mám teraz tú spúšť? A kde korekciu?!

Ja na výšku fotím rovnako často ako vodorovne čiže na šírku. Vertikálny úchyt so spúšťou mi na mojom fotoaparáte dovoľuje fotiť na výšku pohodlnejšie a čo je dôležitejšie aj v  stabilnejšej pozícii. Taktiež môžem lepšie ovládať rozmernejšie objektívy.

Vertikálny úchyt na DSLR fotoaparátoch je súčasťou vybavenia iba pri najvyšších profesionálnych radách. Existuje však možnosť si tento úchyt dokúpiť. Postupom času sa jeho výrobcom podarilo spojiť užitočné s ešte užitočnejším a na svete bol battery grip.

Čo to vlastne battery grip je? V doslovnom preklade „batériový úchyt". Ani po preklade však mnohí nie sú múdrejší. Vysvetlíme si teda, na čo taký battery grip je a prečo sa za neho oplatí „vyhodiť" peniaze.

Podivný názov tohto fotopríslušenstva nám predsa len niečo napovedá. Hovorí o dvoch základných funkciách. „Battery" znamená batéria, čiže zdroj energie pre fotoaparát.

Prostredníctvom battery gripu si môžeme zväčšiť napájacie možnosti fotoaparátu a predĺžiť jeho výdrž. Prakticky to znamená možnosť vyfotografovať viac snímok na jedno nabitie. Do väčšiny battery gripov sa dávajú dva akumulátory daného typu.

Výrobcovia pri väčšine gripov ponúkajú tiež možnosť namiesto dvojice špeciálnych akumulátorov, napájať fotoaparát

Mám záujem o fotografovanie sa?

Napíšte nám :)